Praca

Jacy mogą być toksyczni ludzie w pracy?

Jacy mogą być toksyczni ludzie w pracy?

Czasem wystarczy jedna osoba w firmie, aby panowała w niej napięta atmosfera. Cechy charakteru niektórych pracowników sprawiają, że wręcz nie chce się z nimi obcować. Nawet jeśli ktoś dobrze wykonuje swoje obowiązki, to jego charakter może sprawiać, że nie będzie zbyt lubiany przez innych i pozostałe osoby zaczną go wręcz unikać. Toksyczni ludzie w pracy są problemem, ale nie zawsze można się z nimi pożegnać i zastąpić kimś innym. Czasem bardzo trudno do nich dotrzeć i wyjaśnić im, że swoim postępowaniem przeszkadzają wszystkim wokół.

Po czym poznać toksyczne osoby?

Toksyczni ludzie w pracy plują jadem, oczywiście w przenośni. Swoim zachowaniem potrafią zepsuć innym humor, wprowadzić napiętą atmosferę do zespołu. Problematyczni są paranoicy, czyli osoby dostrzegające we wszystkim zagrożenie. Widzą w każdym wrogą jednostkę. Tego typu pracownicy pozostają zdystansowani, nieufni, nie znoszą konkurencji. Boją się, że stracą poczucie władzy na rzecz innej osoby. Trzeba liczyć się z tym, że paranoik posunie się do nieuczciwości, jest w stanie nawet oskarżyć o coś niesłusznie członka swojego zespołu. Robienie z siebie ofiary i życie w urojeniach staje się czymś bardzo uciążliwym dla pozostałych współpracowników. Problemem są także osoby aspołeczne, egocentryczne, stosujące przemoc słowną, robiące irytujące uwagi innym.

Jakie cechy mają toksyczni ludzie w pracy?

Problemem w firmie może być osoba narcystyczna, która udaje kogoś sympatycznego, ale tak naprawdę manipuluje wszystkimi. Ciągle zmienia swoje nastawienie, aby uzyskać to, czego chce w danym momencie. Narcyz jest nastawiony wyłącznie na własny sukces. Wszędzie wprowadza zamęt, nie przejmuje się zniszczeniem zespołu. Za toksyczną osobę można uznać także zrzędzę, które narzeka na wszystko, chętnie przedstawia swoje zdanie, podważa każdą decyzję. Histeryk również stanowi problem, uwielbia dzielić się szczegółami swojego życia, nawet jeśli nikt nie ma ochoty tego słuchać i wszyscy czują zażenowanie. Histeryka można poznać także po tym, że wszystko opóźnia, jest niepunktualny, nieterminowy, często nieobecny w pracy.

Jakiego pracownika można nazwać toksycznym?

Gaduły w pracy nie są mile widziane, bo rozpraszają innych, nie pozwalają się im skupić, co oczywiście obniża wydajność. Marnują czas zamiast zająć się swoimi obowiązkami. Trudnym typem osobowości jest także ofiara, która ciągle próbuje zwracać na siebie uwagę, eksponować własne problemy. Twierdzi, że nie otrzymuje sprawiedliwego traktowania, czuje się pomijana przez współpracowników. Zdarzają się także osoby, którym trudno nawiązywać relacje z innymi. Mają problemy z komunikowaniem się z kolegami i szefem. Humorzaste osoby w pracy również mogą w niej wiele napsuć, wprowadzić zamęt. Są to jednostki, które nie potrafią trzymać swoich emocji na wodzy. Ich stan emocjonalny zmienia się jak obrazy w kalejdoskopie. Z czasem zaczyna być to bardzo męczące dla pozostałych. Kierowanie się irracjonalnym myśleniem może być źródłem wielu problemów dla wszystkich wokół.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.