Finanse

Trendy w handlu online – na co warto zwrócić uwagę w 2022 r.

Trendy w handlu online – na co warto zwrócić uwagę w 2022 r.

Branża e-commerce nie przestaje się zyskiwać na znaczeniu, a wszystkie prognozy wskazują, że ta tendencja utrzyma się przez kolejne lata. Aby jednak sprzedawać w sieci skutecznie, warto śledzić trendy – dzięki temu nie pozostaniesz w tyle za konkurencją. Na co warto zwrócić uwagę? Jak będzie się rozwijać handel online w 2022 roku i dalej? Wyjaśniamy.

Trendy w handlu online 2022 – formy sprzedaży

E-commerce bardzo szybko ewoluuje i dostosowuje się do rosnących wymagań klientów. To między innymi dzięki temu ilość osób kupujących online i wartość zawieranych transakcji ciągle rosną. Warto zwrócić uwagę na obecne i nadchodzące trendy w handlu online 2022 w zakresie stosownych form sprzedaży – dzięki temu będziesz zawsze wszędzie tam, gdzie Twoi klienci! Na pewno warto zwrócić uwagę na:

  • platformy marketplace (takie jak Allegro) – które przyciągają klientów wszechstronnością i wygodą;
  • omnichannel – czyli strategię sprzedaży wielokanałowej pozwalającą integrować sprzedaż oraz obsługę posprzedażową online oraz offline;
  • social commerce – sprzedaż przez kanały social media, w tym Facebook, Instagram czy TikTok;
  • live commerce – sprzedaż online podczas transmisji na żywo, najczęściej prowadzonej poprzez media społecznościowe;
  • sprzedaż międzynarodowa – coraz więcej marek wkracza na rynek międzynarodowy, poszerzając grono swoich klientów.

Handel online 2022 – trendy dotyczące wysyłki i płatności

Badania wskazują, że coraz więcej klientów sklepów online ma konkretne preferencje dotyczące płatności i wysyłki i niejednokrotnie rezygnuje z zakupu, jeśli nie są one dostępne. Ponadto cały czas zwiększają się wymagania konsumentów w tym zakresie – oczekują oni jeszcze większej wygody i niższych kosztów. Na pewno warto rozważyć wdrożenie:

  • płatności odroczonych i ratalnych – które pomagają podejmować decyzje zakupowe i zwiększać przeciętną wartość koszyka, a dla sprzedawcy są bardzo bezpieczne;
  • click & collect – możliwość złożenia zamówienia online i odbioru w punkcie (np. sklepie stacjonarnym) to coraz częściej wybierana opcja będąca elementem strategii omnnichannel;
  • q-commerce (quick commerce), czyli zakupy z bardzo szybką dostawą, nawet poniżej godziny to coraz większy trend; obecnie w ten sposób zamawia się już nie tylko jedzenie na wynos, ale również niemal każdy typ towarów;
  • ekologiczna dostawa – coraz więcej osób zwraca uwagę na ekologie, dlatego bardzo doceniane są m.in. opakowania biodegradowalne i z recyklingu oraz metody dostawy generujące mniejszy ślad węglowy.

Handel online – co sprzedawać w 2022 roku?

Trendy w handlu online dotyczą także najpopularniejszych grup towarów. Wśród nich znajdują się między innymi:

  • akcesoria ekologiczne – wielorazowe słomki, butelki, kubki, artykuły dla gastronomii (drewniane sztućce, biodegradowalne opakowania na wynos) czy też dla biznesu (ekologiczne opakowania czy też wypełnienia paczek);
  • artykuły spożywcze – i cały sektor e-grocery, czyli zakupów codziennych;
  • zdrowa żywność i produkty bio – zarówno produkty świeże (np. prosto od rolnika), jak i zdrowe przekąski, zamienniki cukru czy nawet suplementy;
  • zaawansowany sprzęt wspierający pracę zdalną – w tym komputery, tablety, ale też słuchawki, mikrofony, światła czy statywy;
  • artykuły dla zwierząt – w tym zarówno karmy, jak i legowiska, żwirki, smycze czy zabawki;
  • jednoślady – rowery i hulajnogi, przede wszystkim elektryczne, dla dzieci i dorosłych;
  • artykuły sezonowe – dopasowane do aktualnej pory roku, w tym wentylatory i klimatyzatory, sprzęt ogrodniczy, dekoracje świąteczne itp.

Trendy w handlu online – podsumowanie

Działalność w handlu online może być bardzo dochodowa, ale warto bacznie przyglądać się oczekiwaniom klientów. Konkurencja na rynku jest niemała, dlatego pozostając w tyle, można sporo stracić. W trendach na 2022 rok chodzi przede wszystkim o wygodę i różnorodność. Warto wdrażać je jak najszybciej!

Udostępnij