Praca

Jakie są pożądane przez szefa cechy dobrego pracownika?

Jakie są pożądane przez szefa cechy dobrego pracownika?

Każdemu pracodawcy zależy na tym, aby mieć odpowiednich pracowników na poszczególnych stanowiskach. Brane są pod uwagę wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności. Nie bez znaczenia jest także osobowość pracownika. Jego cechy charakteru mają ogromny wpływ na to, jak będzie się z nim współpracować, czy poradzi on sobie na konkretnym stanowisku. Warto wobec tego już podczas tworzenia życiorysu napisać również o swoich pozytywnych cechach charakteru. Oczywiście należy skupić się na tym, co ma znaczenie w przypadku konkretnej pracy, aby zrobić dobre wrażenie, przekonać do siebie potencjalnego szefa.

Jakie są cechy dobrego pracownika?

Niektóre cechy charakteru są bardzo pożądane na poszczególnych stanowiskach pracy. Łatwiej mają osoby, które są pozytywnie nastawione. Docenione zostanie to, że ktoś nie narzeka, szczególnie na swoje obowiązki i kolejne zadania do wykonania. Traktowanie pracy jako przykrego obowiązku nie może się dobrze skończyć. Taka osoba nie będzie czuła się spełniona, nie wykorzysta w pełni swoich możliwości i okazji do rozwoju. Pracodawcy chętnie zatrudniają kogoś, kto będzie zrównoważony, energiczny, zmotywowany do działania. Kolejną kwestią jest komunikatywność, ma ona ogromne znaczenie. Możliwe staje się uniknięcie wielu nieporozumień. Niektórzy czegoś nie wiedzą lub nie potrafią, ala ukrywają to przed pracodawcą. Warto mówić otwarcie o powstałych problemach.

Na jakie cechy zwracają uwagę pracodawcy?

Każdy szef doceniania pracownika, który jest lojalny, oddany pracy. Jeśli ktoś wierzy w wartości wyznawane przez przedsiębiorstwo i chętnie przychodzi do swojego miejsca zatrudnienia, to jego efektywność wzrasta. Bardzo ważnymi cechami są uczciwość i moralność. Jeśli ktoś dopuszcza się kradzieży, stymuluje chorobę, jest nieszczery, przypisuje sobie cudze zasługi, kłamie, to jego dni na danym stanowisku są policzone. Prawda w końcu wychodzi na jaw, a wraz z nią trzeba zmierzyć się z konsekwencjami swoich zachowań. Dla szefa niezwykle ważna jest pracowitość. Jeśli ktoś sumiennie wykonuje swoje obowiązki, realizuje właściwie założone cele, to będzie cenionym pracownikiem. Oczywiście pracowitość nie wiąże się z tym, że ktoś pracuje ponad normę, rezygnuję nawet z urlopu, bierze nadgodziny. Trzeba jednak rzetelnie wykonywać pracę.

Jakich cech oczekują pracodawcy od pracowników?

Dla pracodawcy bardzo ważne jest, aby pracownik był punktualny, obowiązkowy i odpowiedzialny. Spóźnianie się do pracy nie będzie tolerowane, jeśli zdarza się notorycznie. Szef oczekuje terminowego realizowania poszczególnych zadań. Każdy odpowiada za to, co zrobił. Kolejną kwestią będzie bycie życzliwym dla innych, empatia i uprzejmość to bardzo ważne cechy. Jeśli w pracy panuje napięta atmosfera, to niestety wszyscy to odczuwają, zmniejsza się też efektywność. Należy szanować swoich współpracowników. Pożądanymi cechami są także otwartość na naukę, elastyczność. Zwraca się uwagę również na zdolności przywódcze, umiejętność pracy w zespole.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.